close

منو

کیش و قشم از پروازهای چارتری جدا می‌شوند

کیش و قشم از پروازهای چارتری جدا می‌شوند
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد این‌که فروش بلیت پروازها به صورت چارتری تخلف است، تصریح کرد: نمی‌توانیم شبکه چارتری را به صورت کامل قطع کنیم، چراکه در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند اما مسیرهای کیش و قشم را از پروازهای چارتری جدا می‌کنیم.

علی عابدزاده در حاشیه مراسم ویژه گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور (۱۲ بهمن) که در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به صحبت‌های مطرح شده توسط وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که فروش بلیت پروازهای برنامه‌ای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد می‌کند، اظهار کرد: اصولاً نمی‌توانیم شبکه چارتری را به طور کامل قطع کنیم و بخشی از مسافرت‌ها به صورت گردشگری انجام می‌شود که باید به صورت چارتری باقی بماند و این مساله در دنیا تعریف شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تلاش هستیم شرکت‌هایی که توانایی بیشتری دارند را به شرکت‌هایی که ساختار ضعیف‌تری دارند کمک کنند و زیرساخت‌ها در این رابطه ایجاد شود تا کل شبکه فروش به صورت سیستمی پیش برود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت به صورت سیستمی را ندارند و باید به ایرلاین‌ها فرصت دهیم فروش چارتری خود را به حداقل برسانند.

عابدزاده در پاسخ به این‌که چند درصد بلیت‌ها به صورت چارتری فروخته می‌شود؟ اعلام کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند که باید به سمت برنامه تعریف شده حرکت و در این رابطه کیش و قشم را جدا کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این‌که علت جدا کردن کیش و قشم به دلیل سودده بودن این مساله است، اظهار کرد: بحث سودده‌تر شدن نیست و صنعت هواپیمایی در ایران سود نمی‌برد و در کشور ما نیز همین روال وجود دارد. کیش و قشم به دلیل مسائلی همچون اسکان، شرایط ویژه‌ای دارند و معمولاً مردم سعی می‌کنند که از قبل شرایط اسکان خود را در نظر بگیرند و مسئولان خواستار این هستند که بلیت‌ها به صورت چارتری ارائه شود، اما مردم باید در این رابطه برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ما به سمت عرضه و تقاضا حرکت می‌کنیم و شاهد هستیم که در برخی مسیرها که تقاضا بالاست، نرخ‌ها کاهش یافته است و مقاصدی همچون کیش و مشهد مقدس از این دست هستند.

عابدزاده با بیان این‌که قیمت‌های بلیت را خود شرکت‌های هواپیمایی تعیین می‌کنند و حداکثر نرخ مشخص است، اظهار کرد: اگر کسی بالاتر از نرخ تعیین شده بلیت بفروشد و این مساله منعکس شود، با آن برخورد می‌شود و در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی‌هایی لازم را انجام می‌دهد. اما به مردم توصیه می‌کنیم قیمت‌های مربوطه را از طریق سایت شرکت‌ها ملاحظه کنند.

خبرنامه

در صورتی که کد تصویری خوانا نبود کلیک کنید