close

منو

جاذبه های دبی

جاذبه های دبی
دبی یکی از شهرهای مهم و بزرگ کشور امارات متحده عربی و پایتخت تجاری آن به‌شمار می‌رود. پیشرفت‌های این شهر بسیار سریع و چشمگیر بوده است، به‌طوری‌که در حال حاضر این شهر، مقصد مهمی برای تاجران و گردشگران تمام دنیا محسوب می‌شود. دبی ۷۰ مرکز خرید بزرگ را در خود جای داده و به همین دلیل پایتخت خرید خاورمیانه نامیده می‌شود. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان نیز در این شهر قرار دارد. دیدنی‌ها و تفریحات دبی نیز در نوع خود بی‌نظیر هستند و لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. در این مطلب همراه ما باشید تا مهم‌ترین دیدنی های دبی را به شما معرفی کنیم.

برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های دبی است که با ۸۲۸ متر ارتفاع و ۱۶۳ طبقه، بلندترین ساختمان دنیا به‌شمار می‌آید. این برج دارای مراکز خرید و تفریحی فراوان و همچنین عرشه‌ای در طبقه صد و بیست و چهارم برای تماشای چشم‌اندازهای اطراف است. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، تجربه‌ای جالب و به‌یادماندنی را می‌توانید در سفر به دبی در این عرشه داشته باشید.

دبی مال (Dubai Mall)

دبی مال یکی از بهترین مراکز خرید در شهر دبی است که یکی از ورودی‌های آن داخل برج خلیفه قرار دارد. وجود تفریحاتی چون اسکیت روی یخ، مراکز بازی، رویدادهای ویژه موسیقی، نمایش‌های مُد و مجتمع سینمایی این مرکز خرید را میان گردشگران محبوب کرده است.

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی در طبقه همکف دبی مال قرار دارد و با طول ۵۱ متر، عمق ۲۰ متر و ارتفاع ۱۱ متر با مخزنی به گنجایش ۱۰ میلیون لیتر، بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا محسوب می‌شود.

تور سافاری

اگر به کویر، شب‌های آرام و پرستاره علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به یکی از تورهای صحرانوردی سافاری بروید. از میان صحرای شنی با لندرور عبور کنید و شب را زیر نور ستارگان، در کمپ کویری بگذرانید.
سافاری یکی از اصلی‌ترین تجربه‌های ماجراجویی در دبی است. احتمالا می‌توانید سافاری در کویر را در برنامه‌ی تورهای چند روزه به دبی پیدا کنید.
درصورتی که در برنامه تور انتخابی شما، سافاری کویر نباشد، می‌توانید خودتان برنامه‌ریزی کنید و از تورهای یک روزه که در این شهر ارائه می‌شوند هیجان را در کویر دبی، در سافاری تجربه کنید.

آب نمای دبی

فواره دبی از معروف‌ترین دیدنی های دبی و بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال دنیا است که در دریاچه برج خلیفه بنا شده است. این آب‌نما ۲۷۵ متر طول دارد و آب را به اندازه یک ساختمان ۵۰ طبقه به بالا پرتاب می‌کند. چندین پروژکتور با رنگ‌های متفاوت و هزاران نورافکن برای طراحی این آب‌نما استفاده شده است. جالب است بدانید که این آب‌نما از ۲۰ مایل دورتر نیز قابل مشاهده است.  

پالم جمیرا  (Palm Jumeirah)

پالم جمیرا، جزیره‌ای مصنوعی است که به دست بشر ساخته شده و از بالا مانند یک درخت نخل است. این جزیره مصنوعی از جمله شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های دبی است که دارای هتل‌ها، اقامتگاه‌های تفریحی شیک و زیبا، امکانات تفریحی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده و رستوران‌های بی‌شماری است.

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

ساحل جمیرا یکی از بهترین مقاصد ساحلی در دبی است که با شن‌های سفید خود گردشگران زیادی را مسحور می‌کند. این ساحل از امکانات فوق‌العاده‌ای نظیر صندلی‌های راحتی ساحلی و تفریحات آبی مانند جت اسکی برخوردار است.

باشگاه گلف امارات (Emirate Gulf Club)

باشگاه گلف امارات در سال ۱۹۸۸ میلادی تأسیس شده و دارای زمین‌های بین‌المللی گلف بسیار زیبایی است. امکان بازی گلف در این باشگاه در هر ساعتی در شبانه روز میسر است. همچنین این باشگاه، ورزش‌های دیگری چون تنیس، بدنسازی و اسکواش را برای بازدیدکنندگان و ورزشکاران فراهم کرده است.

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی، پیستی سرپوشیده در شهر دبی است. این پیست که یکی از مشهورترین جاذبه‌های این شهر است، در مرکز خرید امارات جای گرفته است و در حال حاضر سومین پیست اسکی سرپوشیده بزرگ دنیا به‌شمار می‌رود.

هتل آتلانتیس

هتل آتلانتیس در جمیرا واقع شده و به خاطر داشتن ساحل شنی اختصاصی، آکواریوم زیبای زیر آب، امکان شنا کردن با دلفین‌ها و پارک آبی اختصاصی میان گردشگران این شهر بسیار محبوب است.

پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس در هتل آتلانتیس در جزیره مصنوعی پالم جمیرا جای گرفته است. پارک آبی آتلانتیس که بدون شک یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی دبی است، مملو از سرسره‌ها و سرگرمی‌های آبی است که می‌تواند شما را یک روز تمام، بدون اینکه احساس خستگی کنید، سرگرم کند. یکی از هیجان‌انگیزترین نقاط این پارک، استخر زیگورات آن است.

برج العرب (Burj Al Arab)

برج العرب با ارتفاع ۳۲۱ متر، بلندترین هتل دنیا است که در جزیره‌ای مصنوعی در خط ساحلی دبی جای گرفته است. هتل برج العرب نمایی مانند بادبان یکی کشتی دارد و شب هنگام دارای رقص نورهایی است که جلوه زیبایی به این هتل بخشیده‌اند. این هتل همچنین یکی از گران‌ترین هتل‌های دنیا به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید که رستورانی در این هتل به نام المهارا (Al-Mahara)، زیر آب برای ثروتمندان طراحی شده که می‌توان در آنجا لذت غذا خوردن در حین تماشای زیبایی‌های زیر آب را تجربه کرد.

پارک معجزه دبی (Miracle Garden)

پارک معجزه دبی یا میراکل گاردن می‌تواند تمامی فکرهای منفی و خسته‌کننده را با تماشای دنیای رنگارنگ گل‌ها و تماشای پروانگان زیبا در دل کویر پاک کند.

خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum House)

شیخ سعید آل مکتوم از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۸۵ میلادی حاکم دبی بود و در حال حاضر نیز پدربزرگ حاکم فعلی دبی است. خانه شیخ سعید آل مکتوم اکنون به‌عنوان یک موزه بازسازی و ترمیم شده است و نمونه بسیار مناسبی برای درک معماری عربی است.

دلفین بی (Dolphin Bay) 

دلفین بی، بزرگ‌ترین مرکز نگه‌داری و نمایش دلفین‌ها در دنیا و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی دبی است که در آتلانتیس پالم واقع شده است. در اینجا می‌توانید کنار دلفین بایستید، بغل‌شان کنید، کنارشان شنا و غواصی کنید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید.

موزه دبی

قلعه آل فهیدی (Al-Fahidi Fort) در سال ۱۷۸۷ میلادی برای دفاع از دبی از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته شده است. این قلعه پس از ترمیم در سال ۱۹۷۱، در حال حاضر به‌عنوان موزه برتر شهر فعالیت می‌کند. در موزه دبی می‌توانید سلاح‌ها، آلات موسیقی اماراتی، زندگی سنتی اماراتی‌ها و آثار مکشوفه از گورهای قدیمی ۳ هزار و ۴ هزار ساله را تماشا کنید.

مسجد باستاکیا (Bastakiya Mosque)

مسجد باستاکیا یکی از جذاب‌ترین مساجد دبی است که معماری نفیس مشبک با نمایی سفیدرنگ و چشم‌ربا دارد. در اطراف این مسجد می‌توانید آخرین بقایای دیوارهای شهر دبی که در اواسط قرن ۱۹ میلادی از گچ و سنگ‌های مرجانی ساخته شده است را تماشا کنید.

اسکله ابرا (Bur Dubai Abra Dock)

اسکله ابرا در نقطه‌ای تاریخی در دبی جای گرفته است و می‌تواند برای شما بهترین تجربه دریایی را رقم بزند. گردش با قایق‌های چوبی و سنتی این اسکله در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس لذت خاصی دارد.

پارک ساحلی الممزر (Al Mamzar Beach Park)

پارک خوش‌منظره و ساحلی الممرز یکی از گوهرهای پنهان و از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی دبی است که دارای ده هکتار وسعت است. از ویژگی‌های دوست‌داشتنی این پارک می‌توان به ساحل‌های شنی سفید رنگ، استخر شنا و باربیکیو به همراه فضاهای باز، فضای بازی مخصوص کودکان، کلبه‌های ییلاقی، دکه‌های اغذیه‌فروشی، آمفی تئاتر، زمین چمن برای پیک‌نیک و ساحل سرپوشیده اشاره کرد.

مسجد جمیرا  (Jumeirah Mosque)

مسجد جمیرا یکی از زیباترین مساجد دبی است که شباهت زیادی به مسجد الازهر قاهره در کشور مصر دارد، با این تفاوت که هشت برابر از آن مسجد بزرگ‌تر است. این مسجد نمونه بارزی از معماری اسلامی است که در شب به‌دلیل نورافکن‌ها، از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.

خور دبی (Dubai Creek)

خور دبی، نهر بزرگ با آب شور است که بور و دیرای دبی را از یکدیگر جدا می‌کند. این خور از میان قلب شهر می‌گذرد و لنج‌های سنتی عربی زیادی در آن به چشم می‌خورند. لنج‌سواری در این خور تفریحی شگفت‌انگیز است که در طول آن می‌توانید چشم‌انداز باشکوهی از آسمان‌خراش‌های دبی را تماشا کنید.

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark)

وایلد وادی یا وادی وحشی پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا و یکی از پرطرفدارترین دیدنی‌ها و تفریحات در دبی است که بین هتل برج العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار گرفته است. نکته جالب توجه درباره این پارک آبی روباز این است که در تمام فصول سال می‌توانید از آن استفاده کنید. داشتن سرسره‌های فراوان، دو ماشین موج‌سواری مصنوعی و بزرگ‌ترین و بلندترین سرسره آبی جهان، خارج از کشور آمریکا در این پارک آبی قرار دارد.

جاده شیخ زاید (Sheikh Zayed Road)

جاده شیخ زاید قسمتی از بزرگراه «ای یازده» (E11) است که اغلب آسمان‌خراش‌ها، مراکز خرید برجسته این شهر در طول آن صف کشیده‌اند. رانندگی و خرید در این خیابان جذاب و خوش‌منظره قطعا جالب خواهد بود.

دهکده میراث (The Dubai Heritage Village)

در دهکده میراث می‌توانید شاهد خانه‌های ترمیم شده که از برگ درخت خرما و گل ساخته شده‌اند، باشید. این خانه‌های قدیمی زندگی در دوران گذشته اماراتی‌ها را به نمایش می‌گذراند و ویترینی برای نمایش صنایع‌دستی قدیمی از جمله سفال، پخت و پز و بافندگی به‌شمار می‌روند.

پارک زعبیل (Zabeel Park)

پارک زعبیل اولین پارک مجهز به تکنولوژی در خاورمیانه است. تمام درختان نخل این پارک هوشمند بوده و مجهز به اینترنت و امکان شارژ کردن موبایل هستند. در این پارک می‌توانید حسابی سرگرم بازی یا ورزش مورد علاقه خود شوید. از امکانات این پارک می‌توان به قایقرانی در دریاچه مصنوعی، کریکت، دوچرخه‌سواری، تئاتر و فضای بازی کودکان اشاره کرد.

قاب عکس دبی (The Dubai Frame)

قاب عکس دبی، جدیدترین آسمانخراش دبی است که در منطقه زعبیل جای گرفته است. این آسمان‌خراش به شکل یک قاب عکس طراحی شده و روکشی طلایی رنگ از جنس استیل دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین قاب عکس دنیا شناخته می‌شود.

خبرنامه

در صورتی که کد تصویری خوانا نبود کلیک کنید